Táto
stránka sa správne zobrazuje kódovaním Windows
1250.
Stránky sú optimalizované pre Microsoft Internet
Explorer 4.0 a viac pri rozlíšení 1080x1024 pixelov
Expedice "RADEGAST" Jak se Radegasti
loučili se starým rokem
Tak letošní rozloučení s
CB kamarády bylo opravdu špičkové. Zvažovali jsme kam
vyrazit. Na Křížový Vrch to mám 2 Km ale je to nízko
485m. Na Škarmanku 888mnm je to lepší, ale přístup je
komplikovaný asi 300m úsekem kde se cesta podélně sklání
do asi 100m stráně. Zde se musí opatrně i v létě, co
potom na sněhu. Tak zbyl Čerchov 1042m s 5 Km dlouhým
přístupem se stoupáním cca 15% v některých místech až
20%, ale cesta jako taková relativně bezpečná. Nebo-li
zabít se tam při normální jízdě asi nedá, ale sešrotovat
auto vcelku bez potíží.
Předpověď (deštivo a sněžení od 600m. Vítr kolem 20m/s
místy na horách až 35m/s ) ošklivá, vybízející seď doma
na prdeli a nikam se nehrň.
Jenomže my jsme asi opravdu praštění tou anténou a tak
jsme samozřejmě vyrazili a vybrali si Čerchov. Cesta
nahoru byla bez problémů a víc jak 100 koníků nás tam
pohodově vytáhlo.
Bylo tady trochu studeněji než dole ale bez sněhu.
Funělo (podle anemometru) 15 v nárazech 17 m/s. Žádná
tragédie, ale na dvojče to již nebylo. Dvojče vydrží
dost. Vyzkoušeno 30m/s, ale bez námrazy. S námrazou se
začalo rozpadat již při 20m/s. Tak přišla na řadu ANT
č.2 samotné HB9CV, ale i to jsme pro zesilující vítr
zavrhly a nakonec jsme postavili 5/8 a dobře jsme
udělali, protože v noci foukalo tak, že jsme hledali
štafle a stolek asi 10m od auta.
Protože ANT stála naposled při exp.Gibraltar tak na
první měření PSV bylo nekonečno. Znova dolů a přemeřit
el.delku. A ejhle ona byla o 55cm kratší protože zůstal
jeden prvek nevysunutý. Znova nahoru (foukalo jak sviňa)
a rychle do vyhřátého auta. Přeměřit a ??.. dobré to
bylo 1:12 a můžeme křičet.
Na pásmu Sovětský rachot, ale také Francouzký, Německý a
mám pocit, že i trochu Arabštiny sem prosáklo zatím bez
granátů. Staří pardi se záhy ozvali v podobě Vládi 3D,
Venci Červená Lhota, Čáryfuka a mnoho dalších známých
hlasů. Jen ten Honza Sulejovice furt nikde a furt nikde.
Údajně se topil ve výpečcích, což se dá v takovém počasí
pochopit. Nakonec přece jen se z toho žrádla vymanil a
šel pozdravit kamarády na pásmu.
Ani my jsme nezaháleli a o svá těla jsme se dobře
postarali. Vedle svařáčku byly uzené klobásy proložené
tmavým chlebíčkem dietním a dotvrzené silným plátem
uzené krkovičky. Pak přišly na řadu spišské párečky
zajedené špekáčkem. Záhy po této gurmánské smršti byla
nutná přestávka na pozření prášku na cholesterol. To
víte o zdraví je třeba se postarat to samo nepřijde. No
a když do sebe cpete, musíte se i vyprášit a to
znamenalo vylézt z auta a ejhle a ono to nešlo! A proč
to nešlo? Protože to bylo zamrzlé a bylo zamrzlé celé
auto. Venku byla sibérie! Koukali jsme na to jako na
zjevení. Během asi 3 hod. to vypadalo takhle.
No v autě nám to nevadilo. Tam bylo dobře, ale myšlenka
na to, jak se tam odsud v tom sněhu dostaneme, hlodala a
hlodala sviňa jedna. Nedalo se s tím ale vůbec nic dělat.
Vysílali jsme asi do 00:15 a pak jsme šli spát. Vítr
neutichal po celou noc. Bylo jasné že to znamená závěje
mezi objekty a že bude s výjezdem problém i když je to z
kopce. Ale ráno je moudřejší večera a tak jsme šli spát.
Probuzení bylo asi takovéto.
Zima jak v morně a foukalo a foukalo a foukalo! Pořád
kolem 15m/s. Zkrátka na h…. ! Navíc nám ještě došel
plyn. Tedy bez kávy, bez polívčičky která byla
připravena v jedné bandasce hovězí a v druhé uzená. Obě
ale k prdu protože byly zmrzlé. Musely stačit jen
studené špekáčky. Asi tak během hodiny jsme
nashromáždili sílu na položení ANT, rozebrání a zbalení
věcí. Všechny náhradní ANT jsme měly venku položené
někde v trávě. Tedy v této chvíli pod 15cm sněhem. A
panáčci hledali a hledali. Co nepoškodil vítr panáčci
při hledání rozšlapali. Každopádně bylo vše dohledáno
naloženo a děj se vůle boží. Jedeme!
A teď již jen dolů a dolů. Zpátky to už možné nebude.
Právě jsme projeli vraty a před náma je panelové cesta
dolů
Panely jsou namrzlé a po sešlápnutí pedálu jedu ještě 5m
než se auto zastaví. Je to jasné, bez řetězů to nepůjde!
Řetězy jsou nasezeny a teď je tu umění ovládat vozidlo
na dvě věci na h… a na nic a s tímto předsevzetím se
posouváme metr po metru dolů.
A ejhle!! Někomu se vloudila v noci chybička. Nejspíš
obsluze lok. při kontrole. Při cestě nahoru to nebylo.
Máme mot.pilu samozřejmě sebou, ale už jenom zastavení
by asi nebylo jen tak.
Jsme asi tak v 800mnm a dostáváme se do mraku. Známe to!
Je to nepříjemné v létě protože uvnitř není vidět na
krok natož v zimě ve sněhu.
Mrak máme za sebou ale tohle také není nic hezkého. Jsme
asi v 600mnm a po téhle cestě by jste se neprošli. Je to
ledová placka. Tady by mohly ty řetězy ukázat co umí
A také ukázaly!!! Bez nich by jsme dole v zatáčce jeli s
určitostí rovně a byly by jsme v h..... a ještě dneska
bych sháněl kyrovce aby mne vytáhnul. Jsme asi v 550mnm
a jak vidno je tady již rušno díky práci v lese. A
hlavně cesta již není tak strmá
Konečně jsme z toho venku !!
Jsme na křižovatce Německo-Klenčí pod Čerchovem v
500mnm. Teď už by to měla být jen a jen rutina po hlavní
silnici.
A jsme v Klenčí pod Čerchovem. Po sněhu ani památka jen
mokrá vozovka naznačuje, že nahoře to stojí za prd.
Dole opravdu není nic co by nasvědčovalo zimní době. Ale
stačí se otočit a hned vás přejde letní nálada. Čerchov
je v mracích, ale to pod ním stačí.
Pomalu se blížíme k domovu a tady nejenom že nic
nepřipomíná vánoce, ale spíš se to jeví jako jarní
scenérie.
Tak a já jsem doma. Ale Vorlíkovi ještě zbývá 40 Km domů
a zrovna dneska mu to ani trochu nezávidím. Jsme utahaní
a vymrzlí a to i přes to, že auto topí jako blázen. Že
by s pokračujícím věkem ubývalo sil?
Kurňa to bude vono !!!
Tak a to je vše milí zlatí !
Do nového roku 2015 pevné zdravíčko, pohodu, dostatek
dobré zábavy a spokojenosti.